LARP Dual Core podsumowanie

By Mefi • Relacje • 5 mar 2013

Ziemia już dawno przestała być domem ludzi. Ludzie już tam nie mieszkają, nie ma tam życia – przynajmniej tak uważają Ci, którzy przeżyli i uciekli stamtąd.
Panuje tam tylko post atomowa zima oraz roje Tytanów (naszych śmiertelnych wrogów)!!!
Teraz Ziemia otoczona kordonem killsatów, satelitów uzbrojonych w śmiertelną broń, nie dopuszcza nikogo do swych tajemnic.
Ale czy to wszystko na pewno jest prawdą? – Zastanawiasz się obserwując jak 2 małe statki przebijają się przez orbitalne zasieki i starają się wylądować na powierzchni naszego dawnego domu.
Co ich tutaj przywiodło tych szaleńców?

Dnia 04.02.2012 w sobotni poranek rozegraliśmy larpa terenowego pt. Dual Core, larp mego autorstwa. W larpie wzięło udział 10 graczy, co przy 15-sto stopniowym mrozie jaki panował na terenie gry, było znakomitą frekwencją.

Akcja larpa działa się na Ziemi ze świata Eclipse Phase. Ziemia w tym świecie przetrwała wojnę atomowa, ataki antymateria i innymi „cudami”. Więc mieliśmy do czynienia z post atomową Ziemią. Taki klimat udało się uzyskać w 100% dzięki pięknej zimowej aurze.

Larp miał prosta mechanike opartą na umiejętnościach, otulinach i miotanych kulakach imitujących broń palną. Ze względu na duże zaawansowanie technologiczne gracze mogli korzystać z komunikacji bezprzewodowej (komórki i krótkofalówki).

Gracze wcielili się w role postludzi, którzy przybyli tutaj w celu odnalezienia tajemniczego ARAI (nie zdradzę czym on jest, by nie psuć zabawy innym graczom).

Ciekawą mechaniką, jaką wprowadziłem w tej grze były dwa umysły w jednym ciele. Umysły były odgrywane przez 2 graczy, którzy kolejno przejmowali to samo ciało. Ciało było umowne, symbolizowane przez zawieszkę. Gracz, który akurat miał ciało w posiadaniu, musiał mieć zawieszkę na szyi. Oba umysły potrzebowały się nawzajem i zarazem walczyły o dominację. Wprowadziło to kontrolowane zamieszanie na larpie i celową dezorientację innych graczy. Tworzyło to wiele niespotykanych sytuacji i utrudniało innym postaciom życie – wszystko w imię dobrej fabuły.

LARP trwał około 2 godzin. Był tak wyliczony i skonstruowany, by gracze cały czas pozostawali w ruchu i nie zmarzli. Zimowe larpy wymagają specyficznej konstrukcji fabuły (dynamicznej i zmuszającej do ruchu) i do niezbyt długiej akcji (2 do 3 godzin maksymalnie). Za rok znów zaskoczę was czymś nowym.

Mateusz „Mat” Zachciał

Tags: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Udowodnij, że jesteś człowiekiem - przepisz tekst z obrazka

Please type the characters of this captcha image in the input box

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>