Scenariusz ASG: Ewakuacja Kozy

By Mefi • Scenariusze • 28 Lut 2013

Przedstawiamy Wam scenariusz dynamicznej gry terenowej z użyciem replik ASG. Gra została sprawdzona w bardzo wielu warunkach bojowych i aspektach, więc śmiało możecie brać scenariusz, repliki i wyruszać w teren. Założenia gry są bardzo proste:
– dwie drużyny
– jedna z drużyn ucieka (ewakuuje się), druga atakuje
– czas pojedynczej rozgrywki ok. 3 – 4 h (max)
– respawn (czyli odrodzenie w grze) 60 sekund.

Poniżej znajdziecie reguły gry.

Role specjalne:

– saper (tylko on może podłożyć/rozbroić bombę w punkcie kontrolnym)
(0) – – – (1)—(2)—(3)—(4) – – – (5)

to jest teoretyczna mapa do przeniesienia na jakikolwiek teren

Obrońcy maja za zadanie po kolei bronic zaznaczonych punktów (od 1 do 4). Atakujący muszą je po kolei zdobywać. Gra kończy się jeśli obrońcy wytrzymają określony w zadaniu czas lub atakujący zdobędą przed upływem czasu wszystkie punkty.

Drużyna atakująca zaczyna na polu (0). Ma za zadanie po kolei zdobywać punkty strategiczne zaznaczone na mapie (miejsca zaznaczone od 1 do 4). W (1) znajduje się jakaś ekipa, która go broni. W momencie gdy zauważają „przeważające” siły wroga, zaczynają się pakować i z uciekają (lub co bardziej rozsądne długo się bronią) do miejsca oznaczonego na mapie jako (2), w celu uniknięcia otoczenia i odcięcia od jedynej drogi ucieczki jakim jest (3) i (4). Jeśli nie obronią i tego miejsca to uciekają (wycofują się) do punktu oznaczonego na mapie jako (3). I na koniec najlepszy warunek – Drużyna wycofująca się nie może utracić punktu (4) przed upływem czasu rozgrywki. Żeby scenariusz miał racje bytu ekipa broniąca się musi być mniej liczebna od atakujących (najlepiej przewaga 2:1 na korzyść atakujących).

– respawn dla atakujących znajduje się w zdobytym już punkcie kontrolnym, jeśli nie zdobyli żadnego to respem jest miejsce startu
– respawn obrońców znajduje się w najbliższym niezdobytym i takim o który aktualnie nie toczy się walka punkcie kontrolnym
– atakujący po zdobyciu punktu kontrolnego muszą tam położyć bombę (lub wykonać jakąś inna czynność zajmującą 5 min – ten czas można wydłużyć, w zależności od początkowych ustaleń – do tego celu jakiś budzik lub stoper) w tej czynności uczestniczą wszyscy ŻYWI atakujący (nie ma tak ze jakiś rambo biegnie na koniec „mapy”), co ma na celu pomoc obrońcom w skleceniu jakiejś linii obrony
– obrońcy mogą odbijać punkty na tej samej zasadzie, jak atakujący je
zdobywają

– atakujacy gina po jednym trafieniu, a obroncy po dwoch trafieniach

– amunicję można doładować tylko podczas respa.

 Sebastian „Seba” Meler

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *