Scenariusz ASG: Ewakuacja Kozy

By Mefi • Scenariusze • 28 lut 2013

Przedstawiamy Wam scenariusz dynamicznej gry terenowej z użyciem replik ASG. Gra została sprawdzona w bardzo wielu warunkach bojowych i aspektach, więc śmiało możecie brać scenariusz, repliki i wyruszać w teren. Założenia gry są bardzo proste:
- dwie drużyny
- jedna z drużyn ucieka (ewakuuje się), druga atakuje
- czas pojedynczej rozgrywki ok. 3 – 4 h (max)
- respawn (czyli odrodzenie w grze) 60 sekund.

Poniżej znajdziecie reguły gry.

Role specjalne:

- saper (tylko on może podłożyć/rozbroić bombę w punkcie kontrolnym)
(0) – - – (1)—(2)—(3)—(4) – - – (5)

to jest teoretyczna mapa do przeniesienia na jakikolwiek teren

Obrońcy maja za zadanie po kolei bronic zaznaczonych punktów (od 1 do 4). Atakujący muszą je po kolei zdobywać. Gra kończy się jeśli obrońcy wytrzymają określony w zadaniu czas lub atakujący zdobędą przed upływem czasu wszystkie punkty.

Drużyna atakująca zaczyna na polu (0). Ma za zadanie po kolei zdobywać punkty strategiczne zaznaczone na mapie (miejsca zaznaczone od 1 do 4). W (1) znajduje się jakaś ekipa, która go broni. W momencie gdy zauważają „przeważające” siły wroga, zaczynają się pakować i z uciekają (lub co bardziej rozsądne długo się bronią) do miejsca oznaczonego na mapie jako (2), w celu uniknięcia otoczenia i odcięcia od jedynej drogi ucieczki jakim jest (3) i (4). Jeśli nie obronią i tego miejsca to uciekają (wycofują się) do punktu oznaczonego na mapie jako (3). I na koniec najlepszy warunek – Drużyna wycofująca się nie może utracić punktu (4) przed upływem czasu rozgrywki. Żeby scenariusz miał racje bytu ekipa broniąca się musi być mniej liczebna od atakujących (najlepiej przewaga 2:1 na korzyść atakujących).

- respawn dla atakujących znajduje się w zdobytym już punkcie kontrolnym, jeśli nie zdobyli żadnego to respem jest miejsce startu
- respawn obrońców znajduje się w najbliższym niezdobytym i takim o który aktualnie nie toczy się walka punkcie kontrolnym
- atakujący po zdobyciu punktu kontrolnego muszą tam położyć bombę (lub wykonać jakąś inna czynność zajmującą 5 min – ten czas można wydłużyć, w zależności od początkowych ustaleń – do tego celu jakiś budzik lub stoper) w tej czynności uczestniczą wszyscy ŻYWI atakujący (nie ma tak ze jakiś rambo biegnie na koniec „mapy”), co ma na celu pomoc obrońcom w skleceniu jakiejś linii obrony
- obrońcy mogą odbijać punkty na tej samej zasadzie, jak atakujący je
zdobywają

- atakujacy gina po jednym trafieniu, a obroncy po dwoch trafieniach

- amunicję można doładować tylko podczas respa.

 Sebastian „Seba” Meler

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Udowodnij, że jesteś człowiekiem - przepisz tekst z obrazka

Please type the characters of this captcha image in the input box

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>